- Prevádzkový poriadok počítačovej učebne
- SVP
- TVVP
- Test
- Projekt MESTO
- Odkazy na www stránky
- Mesto
- O predmete
- Informácie
- E-mail (elektronická pošta)
- E-mail - úlohy
- Hardwér
- Hardwér - úlohy
- Softwér
- Softwér - úlohy
- Operačné systémy
- Operačné systémy - úlohy
- Imagine - úvod; spustenie a práca s programom
- Imagine - úvod; spustenie a práca s programom - úlohy
- Imagine - príkazy I
- Imagine - príkazy I - úlohy
- Imagine - príkazy II
- Imagine - príkazy II - úlohy
- Imagine - vlastné tlačidlá
- Imagine - vlastné tlačidlá - úlohy
- Imagine - procedúry
- Imagine - procedúry - úlohy
- Imagine - tvar, pozícia, kreslenie a udalosti
- Imagine - tvar, pozícia, kreslenie a udalosti - úlohy
- Imagine - viac korytnačiek, stránka, pozadie
- Imagine - viac korytnačiek, stránka, pozadie - úlohy
- Windows I
- Windows I - úlohy
- Web
- Web - úlohy
- Web 2
- Web 2 - úlohy
- Test I - piataci
- Test II - piataci
- PowerPoint - manuál
- Netiketa
- 7. ročník - excel
Imagine - príkazy I
Príkazy
Príkazy pohybu
Už v minulej kapitole sme si ukázali prvé príkazy. Boli to práve príkazy, ktoré dostali korytnačku do pohybu. Teraz si ich zopakujeme a pribudnú k nim aj ďalšie.
Dopredu číslo
do číslo
Do 100
Pohyb dopredu o danú dĺžku
Vpravo číslo
vp číslo
Vp 90
Otočenie vpravo o daný uhol
Vlavo číslo
vl číslo
Vl 90
Otočenie vľavo o daný uhol
Vzad číslo
vz číslo
vz 100
Pohyb naspäť o danú dĺžku
Veľmi dôležitým príkazom, ktorý sa musíme naučiť ako jeden z prvých, je príkaz znovu. Tento príkaz vymaže všetko, čo sme doteraz nakreslili, teda zmaže celú stranu, aby sme mohli začať nový projekt.
Znovu
vymaže všetko čo je na obrazovke
Ak nevieme o aký uhol presne chceme korytnačku otočiť môžeme použiť pomocníka. Napíšeme príkaz Vľavo, alevo Vpravo a stlačíme klávesu F9. Tento postup sa bude opakovať aj neskôr pri iných príkazoch. V tomto texte bude uvedený ako príkaz +F9. Neznamená to, že napíšeme príkaz v tomto znení, ale že napíšeme príkaz a stlačíme klávesu F9.
Príkazy pero, farba, hrúbka
Korytnačka dokáže kresliť nielen tenkú čiernu čiaru, ale dokáže použiť takmer ľubovoľnú farbu a rôzne hrúbky čiar, ktoré za ňou zostávajú. Použijeme na to nasledujúce príkazy.
Farba pera
nechFP + F9
nastaví farbu podľa tabuľky farieb
Každá farba má svoje pomenovanie. Môžete ju zapísať priamo ak viete jej názov.
NechFP “zelená nastaví zelenú farbu pera Farba má zároveň 12 odtieňov. Tie môžete nastaviť pomocou posuvníka pri tabuľke farieb, alebo zápisom čísla do 1 -12.
NechFP “zelená 1
nastaví zelenú farbu pera s najsýtejším (najtmavším) odtieňom
NechFP “zelená 6
nastaví zelenú farbu pera so základným odtieňom, čiže presne tak ako príkaz NechFP “zelená
NechFP “zelená 12
nastaví zelenú farbu pera s najjemnejším (najsvetlejším) odtieňom
Najjednoduchšie ale bude použiť príkaz z parametrom F9, ktorý vám ponúkne farbu z tabuľky a vy si ju vyberiete jednoduchým kliknutím. Základné farby, ktoré má korytnačka k dispozícii sú: biela, čierna, purpurová, ružová, fialová, tmavomodrá, modrá, belasá, azúrová, tmavozelená, zelená, olivová, žltá, oranžová, hnedá, tehlová, červená, sivá.
Hrúbka pera
Veľmi podobný príkaz ako predošlý.
NechHP +F9
nastaví hrúbku pera pomocou tabuľky
Príkaz môžeme zapísať aj priamo, bez vyvolanie pomocnej tabuľky. Vtedy bude vyzerať nasledovne.
- NechHP 1
- NechHP 10
- NechHP 20
Parametrom môže byť aj pomerne veľké číslo, pokojne aj 100, 200, 500, 1000. Nemá to však prakticky zmysel, pretože výška strany na, ktorej korytnačka realizuje vaše príkazy je necelých 800 bodov. Príkaz nechHP 1000 teda kreslí čiaru, ktorá je hrubšia ako výška celej stránky.
Bod
Opäť jednoduchý príkaz. Kreslí bod s veľkosťou závislou od zadaného parametra.
Bod číslo
Bod 20
nakreslí bod s veľkosťou 20
Náhoda
Ak nechceme zadávať presný parameter môžeme použiť znak otáznik ?. V praxi budú teda príkazy s náhodnými parametrami vyzerať takto.
- NechFP ?
- NechHP ?
- Bod ?
K tomu môžeme pridať aj príkazy na pohyb s náhodným parametrom.
- Do ?
- Vl ?
- Vp ?
-
Vz ?