- Prevádzkový poriadok počítačovej učebne
- SVP
- TVVP
- Test
- Projekt MESTO
- Odkazy na www stránky
- Mesto
- O predmete
- Informácie
- E-mail (elektronická pošta)
- E-mail - úlohy
- Hardwér
- Hardwér - úlohy
- Softwér
- Softwér - úlohy
- Operačné systémy
- Operačné systémy - úlohy
- Imagine - úvod; spustenie a práca s programom
- Imagine - úvod; spustenie a práca s programom - úlohy
- Imagine - príkazy I
- Imagine - príkazy I - úlohy
- Imagine - príkazy II
- Imagine - príkazy II - úlohy
- Imagine - vlastné tlačidlá
- Imagine - vlastné tlačidlá - úlohy
- Imagine - procedúry
- Imagine - procedúry - úlohy
- Imagine - tvar, pozícia, kreslenie a udalosti
- Imagine - tvar, pozícia, kreslenie a udalosti - úlohy
- Imagine - viac korytnačiek, stránka, pozadie
- Imagine - viac korytnačiek, stránka, pozadie - úlohy
- Windows I
- Windows I - úlohy
- Web
- Web - úlohy
- Web 2
- Web 2 - úlohy
- Test I - piataci
- Test II - piataci
- PowerPoint - manuál
- Netiketa
- 7. ročník - excel
Imagine - príkazy II
Príkazy II.
Z množstva príkazov, ktoré ma Imagine k dispozícii nepotrebujeme vedieť všetky. K príkazom z predošlej témy pridáme ďalšie užitočné.
Pero hore, pero dole
Korytnačka pri svojom pohybe po stránke necháva za sebou stále stopu v podobe čiary. Táto vlastnosť nám nemusí vždy vyhovovať. Zadáme korytnačke príkaz, aký vykonávame aj pri každodennom písaní. Ak sa chceme presunúť na skutočnom papieri niekam inam jednoducho zdvihneme pero, presunieme ho na iné miesto a spustíme ho dole.
Korytnačka vykoná tieto úkony po zadaní príkazov:
PeroHore
ph
zdvihne pero a pri pohybe nebude kresliť za sebou čiaru
PeroDolu
pd
korytnačka pri pohybe bude opäť kresliť za sebou čiaru
Opakuj
Iste ste si už pri minulej téme všimli, že mnohé príkazy opakujeme stále dookola. Existuje niekoľko spôsobov ako urýchliť ich zadávanie. Prvý je „listovanie“ v príkazoch. Korytnačka si pamätá všetky príkazy, ktoré sme jej počas práce zadali. Ak budeme stláčať kurzorové šípky na klávesnici hore, alebo dole, môžeme sa v nich rýchlo pohybovať. Po „nalistovaní“ príkazu stačí len zadať enter.
Druhý spôsob zjednodušenie je napísať viacero príkazov za sebou do jedného riadka.
Do 100 vp 120 do 100 vp 120 do 100 vp 120 zadané do jedného riadka nakreslí rovnoramenný trojuholník.
Tretí spôsob, ktorý je ešte praktickejší je príkaz opakuj. Ak sme napríklad kreslili štvorec postupne sme zadali tieto príkazy:
Do 100Vp 90Do 100Vp 90Do 100Vp 90Do 100Vp 90
Zopakovali sme teda štyri krát tú istú sériu príkazov. Príkaz opakuj ich zjednoduší nasledovne:
Opakuj 4 [do 100 vp 90]
To čo chceme opakovať napíšeme do hranatých zátvoriek []. Za slovo opakuj napíšeme počet požadovaných opakovaní, alebo aj parameter ?, ktorý zabezpečí náhodný počet opakovaní. Veľmi zaujímavé práce dosiahnete po zadaní podobného príkazu
Opakuj ? [nechHP ? nechFP ? do ? vl ? do ? bod ?]
Vlastný príkaz
Imagine dokáže spustiť nielen príkazy, ktoré má dopredu definované, ale dokáže spustiť aj ľubovoľný nový príkaz, ktorý mu zadefinujeme. Napríklad predchádzajúcu sériu príkazov vytvárajúcich náhodné obrazce zadefinujeme ako príkaz náhoda.
Do príkazového riadka napíšeme uprav “náhoda. Otvorí sa okno v ktorom postupne zadáme nechHP ? nechFP ? do ? vl ? do ? bod ?. Výsledok by mal vyrezať napríklad ako na obr. č. 2. Po zadaní príkazov, kliknete na OK. Nový vytvorený príkaz stačí zapísať do príkazového riadka. Odteraz ho môžete používať ako akýkoľvek iný príkaz programu imagine. Ak budete chcieť príkaz upraviť napíšete:
Uprav “náhoda
Otvorí sa opäť známe okno a v ňom môžete príkaz doplniť či upraviť. Takto môžeme zadať nové príkazy napríklad na štvorec, trojuholník, prípadne iné často sa opakujúce série príkazov.